Skip to content

Súgd tovább játék

A webkettes cikk kapcsán kialakult egy parázs vita (és veszekedés) mellékszála volt, hogy úgy általában az indexen képesek-e tech híreket és cikkeket írni vagy sem. A nemre példaként álljon itt a wikipédia szigorít hír története.

Egyszer-kétszer érdemes végignézni, hogy egy it/tech típusú hír hogy sétálja végig az online médiát kezdve azzal, hogy a hwsw lefordítja a wired vagy a zdnet cikkét, és végezve azzal, hogy megjelenik az indexen felvizezve és bulvárosítva.
A wikipédia szigorításáról szóló hír december hatodikán indult el az sg.hu-ról, a témát megírta aznap délután a hwsw is.

Meg mellesleg Sztahanov kilencedikén hajnali négykor bepostolta a hírt és kommentálta, de a civil újságírás most nem játszik.

A lead így hangzik (forrás megjelölés: AP/HWSW):
“Szigorít némileg szabályzatán a Wikipedia, miután egy elismer újságíró jelezte, hogy számtalan tárgyi tévedés szerepel a nevével kapcsolatos cikkben, amelyek ráadásul hónapokon keresztül javítatlanul maradtak. A kollektív lexikonban ezentúl csak regisztrált felhasználók nyithatnak új címszóval cikket, a meglévők szerkesztése azonban továbbra is bárki számára nyitva áll.”

A hír ezután csendesen tengődött három napig, majd felbukkant az indexen is (12.09) a következő leaddel:

“Az online enciklopédia egyik névtelen szerzője lenácizott egy amerikai újságírót, aki úgy felháborodott, hogy az alapító Jimmy Wales kénytelen volt regisztrációhoz kötni az új cikkek létrehozását. A változás csak az angol nyelvű verziót érinti.”

A stíluson nem fennakadva - ők az internetes magyar gonzó, legyenek bármilyenek is - is bele lehet kötni. Nácizásról ugyanis szó sincs, Seigenthalert azzal vádolta meg a kifogásolt wiki szócikk, hogy huzamosabb ideig a Szovjetunióban élt, kommunista volt és köze volt a Kennedy gyilkossághoz.
Az ilyenek után következik az, hogy aki híreket akar olvasni, az kiveszi az indexet a kedvencek közül (rss-ből nem, mert olyanjuk nincs, csak a 24 órának) és befűz pár blogot/más híroldalt a feedreaderbe.