Skip to content

Magyar júzer

Az iWiw eladását követő általános felhördülés - különös tekintettel a fizetőssét teszik, telespamelnek, ellopják a lelkem szentháromságra - megint arra mutatott rá, hogy a felhasználók nagyrésze olyan szolgáltatást szeretne, ami egyszerre gyors, megbízható, reklámmentes és ingyenes. Képzavarral élve, sült galamb, ingyen ebéd során damasztabroszon meisseni porcelánban felszolgálva.

Nagyjából ugyanezt a jelenséget lehetett megfigyelni, amikor az első reklámok megjelentek a Freeblog főoldalon vagy a Blogter megjelenésekor is. Ha nem lennék lusta, keresnék tipikus ‘ó jaj, jött a pénzből készült szolgáltatás és kisajátítja az underground játszóterünket’ postokat. Lassan sikerült az összes ilyenen túllépni, de a hiszti minden egyes esetben megjelent. Hát hogy lesz üzlet a magyar weben így?

6 Comments

  1. kobak wrote:

    A vicc a dologban, hogy altalaban a magyar juzer “csak” a felhaborodasig jut. Eddig nalam 1(!) ember torolte magat az ismeroseim kozul az iwiw-en.

    Haborgasban jok vagyunk! :-D

    Monday, May 1, 2006 at 20:07 | Permalink
  2. Agent Bauer wrote:

    Arról nem is beszélve, hogy a tavaly október relaunch óta is mennek már bőszen a hirdetések, némelyik egészen elképesztően idegesítő (Fanta szőlő) vagy akár felhasználást akadályozó (Lufthansa take-over). Szóval reklám eddig is volt, de azért lehet hisztizni. A freemail-t is átvette annó a t-online, akkor is volt hiszti, mégis kiválóan (na jó, legalábbis nem rosszabbul, mint előtte) működik.

    Monday, May 1, 2006 at 21:02 | Permalink
  3. Kelt wrote:

    Kobak: A háborgásnál talán még a sopánkodás tud jobb lenni. Viszont tényleg érdekel, hogy az emberek tömegükben megmozdulnak-e. Alternatívák vannak, az iwiw gépház kommentjei közt már megy az orkut meghívók kérvényezése. (Ami google tulajdon, vicces.)

    Agent Bauer: Olyat is emlegettek, hogy fizetőssé válik az egész iwiw (nagyhalál) vagy csak egyes funkciók (kishalál). Vagy hogy minden rózsaszín bíbor lesz a dizájnban. Meg persze a szokott adatokkal való visszaélés. Tipikus hisztinek tűnik, várom az első tiltakozó lánclevelet.

    Az egyszer megérne egy postot/beszélgetést, hogy miért használnak még emberek freemailt. Tényleg érdekelne.

    Monday, May 1, 2006 at 21:34 | Permalink
  4. PAStheLoD wrote:

    Freemail-t, mer “jó az” .. vagy “most adjam meg mindenkinek megin’?” …stb. Buták.. nem veszik észre, hogy nagyon rövid távon megtérülne a gmail..

    Én is csak 1 ismerőst “vesztettem”, viszont jól megmondtam, hogy törlöm magam és a magneta meg húzza le magát..stb :)

    Szerintem nem lesz üzlet abból, amire igazából nincs igény, vagy amíg pl. van ingyenes alternatíva (orkut, myvip [ideig-óráig])

    A reklámokra meg : AdBlock ;)

    Wednesday, May 3, 2006 at 18:57 | Permalink
  5. Kelt wrote:

    Most hogy mondod, hallottam olyat is, hogy “mire használnám azt a sok helyet”.

    De nagyon úgy tűnik, hogy az iwiwre van igény - ráadásul a kezükre játszik a tömegek tehetetlensége is -, gyanítom azt is kitalálták, hogyan lehet belőle ügyesen üzletet csinálni. Első lépésben például az “5-10k-ba fog kerülni havonta az iwiw” jellegű pletykákat cáfolhatják. ;)

    Az orkut különben nem rossz alternatíva, de valamiért mégse terjedt el. Amikor szétnéztem benne (ennek kb egy éve), akkor még hihetetlenül lassú volt. Ráadásul ez se az igazi azoknak, akik a privacyjüket féltik, lévén Google közeli.

    Wednesday, May 3, 2006 at 21:47 | Permalink
  6. doransky wrote:

    Ahogy az lenni szokott. A lelkes emberek a szolgáltatást használják. Hőbörögnek, de ameddig az ismerősök kattintgatása működik, addig semmi gondjuk.

    A felhasználók többsége meg tesz rá magasról, lehet bárkié. Ha esetleg fizetni kell a történetért, akkor kapják fel a fejüket.

    Saturday, May 6, 2006 at 18:56 | Permalink