Skip to content

Akkor lesz kész, ha elkészül

Két játék is van, aminek a megjelenését nagyon várom. Pechemre egyikhez sincs határidő, nem is várni kell, hinni abban, hogy elkészül.

Love

Eskil Steenberg az MMO-fejlesztés kézművese. Játéka, a Love körülbelül egy éve készül, és még nem tudni hány örökkévalóságot kell rá várni. Eskil menet közben megírta a projekthez a saját eszközeit: a Verse szervert, a 3D modellezőt és még pár alkalmazást le is lehet tölteni a honlapjáról. Ha egyszer kész lesz, akkor a felfedezés örömét adó, procedurálisan generált, azaz fix helyszínek helyett a játék által folyamatosan teremtésben levő, minimálisan ismétlődő helyszíneket nyújtó multiplayer játék lesz, amiben a kalandozók még a világhoz is hozzáépíthetnek, belenyúlhatnak. A történet magát fogja írni, ami annyira régi húzás, hogy szinte el is fejeltettük, pedig mintha a MUD-ok és MUSH-ok is így működtek volna. Nem is beszélve a Habitatról.

Eskil blogja egyelőre inkább a játékcsinálás módjáról szól, mint magáról a játékról, mert bár szó volt egy korai alfa verzióról, sehol nem lehet megtalálni azt. A több szakemberrel dolgozó stúdió modell helyére egy emberes, kézműves igényességgel zajló módszerre került, a megjelenítés pedig a fotorealisztikus, HD-minőség felé tartó játékok antitéziseként szétmosott, bájos, vízfestményes jelleget kapott. Vágnám a centit, ha lenne határidő.

Subversion

A legendás Introversion legújabb, Subversion nevű játékáról még annyit se lehet tudni, mint amit a Love-ról tudunk. Az biztos, hogy a Subversion lett volna a cég második játéka, de sikerült annyira elbonyolítani a fejlesztést, hogy közben kijött a Darwinia, a Defcon, a Multiwinia és valószínűleg a megjelenés előtt kijön az Xboxra írt Darwinia+ is. Emellett azt tudjuk még, hogy iszonyatos méretű, valósnak ható szerkezetű városokat lehet már most generálni a játék motorjával, az összes kiadott videó ezt a funkciót mutatja be.

Továbbá az is biztos, hogy még nem találkoztam olyan Introversion játékkal, ami rossz lett volna, pedig Multiwinia kivételével játszottam a munkáikkal. Mondjuk az nem megnyugtató, hogy tavaly márciusban még maguk sem tudták, miről szól a játékuk. Viszont már akkor is biztosak voltak abban, hogy a lineáris történetvezetés helyett szabadabb, procedurálisan generált - igen, ugyanaz a kulcsszó mint fent - kalandokra van szükség. A fejlesztői blog első bejegyzése 2006-ra datálódik, az ötlet még régebbi, itt is csak a hit marad.

Amíg ez a kettő kijön, kinéztem a következő játékot a gyűjteményembe: Hacker Evolution Collection.