Skip to content

#2537 (sz mint szabályok)

Futó gondolat, amihez sem a háttérkutatás nem végeztem el, de még a hivatkozott műből sem fogok hozzá oldalszámot mellékelni, de.

Egy Huizinga, akihez azért nyúlok vissza, mert épp azt olvasom, írja a Homo Ludens elején, hogy a játék fontos jellemzője a szabályrendszere. Illetve, hogy a szabályok alól való kibújás játékrontás, ami az eretnekség helyi megfelelője.

Kettő Vannak játékok - például Mornington Crescent - ahol nem számít játékrontásnak a szabályok megváltoztatása, vagy legalább vitatása. Némelyikben meg lehet változtatni a szabályt, ez a lépés a normális üzletmenet része. Másokban az is kétséges, hogy van-e egyáltalán szabály.

Kettő és fél A rule lawyering, azaz a szabályok felett való szőrszálhasogató vita, ami közben kóláspoharakat és pizzaszeleteket lóbálnak, minden szerepjátékosnak ismerős szerintem. Ugyanakkor az a kereteken belül marad, csak a keret anyagát és színét kérdőjelezi meg.

Innentől ez még lehet posztmodern játék-elméleti spanyolviasz meg világnagy hülyeség is, de le kellett jegyezni.

One Comment

  1. PAStheLoD wrote:

    Munchkin - amit nem vesznek észre, az nem csalás ;)

    Monday, June 22, 2009 at 02:41 | Permalink