Skip to content

#2744 (sz mint számítógépes játék)

Tallózó, lehet nem rajtuk kéne leverni, de félrenyeltem, amikor a Metazinban ezt olvastam:

A számítógépes játékok többsége bugyuta ügyességi, rosszabb esetben erőszakos program. Újabban azonban egyre több humanitárius eszmeiséget képviselő kaland- és stratégiai játék jelenik meg a piacon.

A téma egyik problémáját a Metazin, és forrása az Independent is megtalálja. Majdnem. Ők abban látják a problémát, hogy nem lehet - jó emberként - belemerülni a Darfúr melletti vízhordásba, helyette az ember aggódik azon, hogy szegény afrikaiak. Az fel sem merül, hogy ezek a játékok valójában nem túl jók. Plakátnak, aktivizmusnak, az újmédia használatának - házi feldat: írj ide még két bullshitet - rendben vannak, de videojátékként nem állják meg a helyüket. A net pedig tele van profi tervezők munkáival, csiszolt mechnaikák, csinos grafikák várják a játszani vágyókat.

Persze sem a játékokon, sem az arról való íráson nem segít, ha a működő példákat, gamerek ezrei által tolt címeket egyszerűen bugyuta vacaknak tartjuk, mert nem akarnak semmit mondani.