Skip to content

J mint játék

Egy várossal arrébb van a Homo ludensem ezért nem nézek belőle játékdefiníciót, pedig illene. Azért lenne rá szükség, mert az internetes márketinglehetőségeket felismerő könyvkiadók épp most koptatják rojtosra a szót. Prédikáció helyett itt egy nemrég lezárult játék kiírása:

Ahhoz, hogy részt vehess a játékban, mindössze az alábbi kérdésre kell válaszolnod:
Mi a Typotex kiadó új sorozatának a címe, amiben Dukaj Extensa című regénye is megjelent?
A válaszokat a jatek.sfmaghun(kukac)gmail.com címre várjuk, a tárgymezőbe írd be: Extensa.
Ha segítségre van szükséged, a Typotex kiadó weboldalán megtalálod a választ.

Ez csak az egyik altípus. Van lájkolós és “énis, énis” kommentet kérős variáns is. A közös pont az, hogy egyik sem kíván erőfeszítést a játékostól. Minden esetben a legszerencsésebb nyer azok közül, akik össze tudták szorozni az egyet az eggyel. Az aktivitás megvan, pezsgés generálódik - de legalábbis az emberek megtudják, hogy van új kötet - csupán annyival rosszabb a netes “játék” egy kő-papír-olló vagy snóbli mérkőzéstől, hogy nem lehet fotót csinálni a győztesről. Kétség ne férjen hozzá: ez a legalja.

2 Comments

  1. adeptus wrote:

    Mindenre az SFmagot fogod ezentúl rossz példaként felhozni?

    Tuesday, May 29, 2012 at 15:54 | Permalink
  2. Két válaszom is van. Igen: mert az SFmaggal szemben vannak elvárásaim, plusz azt olvasom. Nem: mert ugyanezt csinálja az Agave, a bejegyzésben is linkelt Irodalmi Jelen. Kevesebben élnek vele, mint nem. Pedig hát el is lehetne snóblizni azokat a könyveket.

    Tuesday, May 29, 2012 at 19:45 | Permalink