Lincselő tömegből áll-e a blogoszféra, és rosszul dizájnolt-e a BW-féle Blogspotting, ez volt a mai (tegnapi) nap két nagy kérdése. Szerintem mindkettő rendkívül tanulságosn folytatódott.
A BusinessWeek színeiben működő Blogspotting reggel azzal lepte meg olvasóit, hogy leközölt egy olvasói levelet, ami a blog sablonját kritizálja, majd megkérdezte, ugye mégsem vagyunk ennyire csúnyák. Az olvasói válaszok hatására késő délután megjelent egy másik post is. Zanzásítva azt tartalmazta: ha tényleg csúnyák vagyunk, hogy lehetne a BW keretein belül ezen segíteni? Akinek van ötlete, mehet kommentelni. A Blogspotting szerzőpárosa biztos meghallgatja.
- Blogspotting - Blog layout: Are we that ugly?
- Blogspotting - On Questions of Design
A másik érdekesség a Forbes magazin blog ellenes a blogoszféra árnyoldalairól szóló vezércikke volt. A cikkíró David Lyons felemlegeti azokat az eseteket, amikor a bloggerek ok nélkül (vagy okkal, a példák közt szerepelnek a legendás Kryptonite lakatok is) darabokra cincáltak egy terméket/szolgáltatást. Rámutat arra, hogy voltak már olyan támadások, ami mögött konkurrens cégek álltak.
A cikknek persze nekiesett a fél blogoszféra ahogy illik, a memeorandumon már öles lista van az írásra hivatkozó (és többnyire azt ledorongoló) bejegyzésekből. A történet legjobb áttekintését talán Nick Carr adja, aki nemcsak az eredeti írásra reflektál, hanem a bloggerek első dühükben írt bejegyzéseire is.
- Forbes.com - Attack of the Blogs (print nézet)
- Blogspotting - Blog Backslash Is Officially On
- tech.memeorandum - a felhördülés
- Nick Carr’s Roughtype - Pot. Kettle. Black.
Mert zárójelnek lennie kell: A Forbes cikk kapcsán azért felrémlett a múltkori feszülő melles eset a homáron.