A tegnapi Gibson post után jó ötletnek tűnt kipróbálni a Neurománcot. Maradjunk annyiban, hogy elsőre jobb ötletnek tűnt, mint a megvalósítás közben.
Pár óra és sok pohár tea után eljutottam odáig, hogy minden működik a következő összetevőkkel:
- Neuromancer Apple // kiadás
- Apple // emulátor - a KEGS-osx-et találtam meg elsőnek, lehet, hogy a többivel persze egyszerűbb dolgom lett volna
- Apple // rom - mindenféle lassú ftpken és dyndnsen hostolt otthoni gépről futó oldalakról lehet bitperszekes sebességgel leszedni, úgyhogy inkább felraktam az uw-re, ami végül (csekély fél óra alatt) lejött.
Ezzel a hárommal minden szoftveres komponens megvan, de hogy a játék fusson még apróbb módosításokat kell végrehajtani. A disk_conf fájl alapból tartalmaz egy raklap beállítást, de egyik sem aktív (ezt a sor elé tett # jelzi). Az s5d1-en szereplő Modulae-t például nyugodtan át lehet írni, csak az emulátor tesztjére szolgál. Egyelőre egy fájlunk lévén elég bemásolni a Kegs könyvtárába, a Modulae.2mg-t átírni Neuromancer.2mg-re, kitörölni a sor eleji kettőskeresztet és menteni a konfig fájlt. Később szükség lehet a fájlok könyvtárakba helyzésére, ilyenkor a kegs könyvtáron belüli relatív path kerül a konfigba.
Miután mentettük a konfigot, indíthatjuk az emulátort. Barátságos 800*600-as kék képpel fogad az alján kurzorral. Ilyenkor már csak egy parancs választ el a játéktól, ez az: in#5, amit csak fél óráig kerestem a readmeben. Ha mindent jól csináltunk, akkor a Neuromancer nyitóképernyője kis kirnyegés után megjelenik, és magával hozza a szívtájéki meleg érzést, hogy van egy működő Apple //gs emulátorunk a gépen.