Mióta ma reggel olvastam a daring fireballon John Gruber kommentárját a MacNotables podcast legutóbbi adásához, azóta bele akarok akadni két mondatába.
Bryan Chaffin, a Mac Observer főszerkesztője (és ceója, mert azt oda kell írni) azt találja mondani:
Apple gets attention for everything it does, and part of why that is the case, I think, is because of the stories saying different products are going to be coming out.(MacNotables podcast #620, idézi Gruber)
és erre írja Gruber, hogy:
If by “different”, he means “fictional”, then this is correct, but I doubt that’s what he means, since it shouldn’t be hard for anyone to see how fictional upcoming product rumors are damaging to Apple.(Daring Fireball: The Annals of Journalism)
amiben persze van igaza. A jelenlegi struktúrájában az Apple-nek szüksége van a nagy médiaeseményekre, ahol Steve Jobs celebrálja az alma-misét, a közönség tapsol, a csoda bemutatásra kerül. (Tudom, írtam már erről; vesszőparipa.)
Az eddigi szituáció annyiban módosult, hogy az intelre váltással belépett a cég egy sokkal kiszámíthatóbb világba. Itt már vannak roadmapek - az IBM-nél is volt, emlékezzünk a 3 GHz-s ígéretre, csak nem tudták tartani - lehet viszonylag pontosan spekulálni azon, mi kerül a következőnek bejelentett gépekbe. És itt jön a vesszőparipa. Vajon tudja tartani az apple az eddigi macünnep - nagy bejelentés módszert, vagy váltanak valami közvetlenebbre? (Ha Jobson múlik, akkor persze marad az eddigi.)
Mindig a Microsoftot és Scoble-t hozom példának, ami kicsit unalmas lehet, de érdemes belegondolni, hogy akár most is utánaolvashatunk, mi lesz benne (és mi nem) a Vistában, míg azt sem tudjuk, milyen színű X lesz a Leopard dobozán.