Wander through any of the lists.apple.com mailing lists, one of Apple’s core communication tools with their developers. On EVERY list, you’ll come to realize there are Apple engineers on them, answering questions, helping people, doing things. Same with the online forums (Apple’s and others). There are people out there, doing ad-hoc tech support on a regular basis. Some of them actually have it as part of their job description, some of them do it because they feel they should. I’d guess there are 100 Apple employees active on lists.apple.com alone, and likely that many on the Apple support boards.
(Chuq Von Rospach: Why Apple doesn’t have a blogging policy)
A hetek óta zajló blogolhatnak-e az Apple alkalmazottai vita fő témájáról nem akartam írni, a nagyok nagyrészt ugyanazt mondják el, amiről itt is esett már szó. Azzal a különbséggel, hogy nekik válaszolnak. :)
Chuq Von Rospach ex-Apple fejlesztő írása viszont felvet egy jó kérdést: a keresőmotorok és a kevéssé kitartó felhasználók elől levlista archívumokba és fórumokba eldugott tudás vajon tényleg a legjobb módja az információ megosztásának?
One Reply to “Elásott tudás”
Comments are closed.