Teljesen esélytelen, hogy ebből valaha valami konzisztenset írok, akkor inkább linkek és ismertetők.
Egy Jean-Paul LeBreton, a Bioshock 2 fő-pályatervezője arról ír a GameSetWatchon, hogy a játékipar és a játékok problémáit nem feltétlenül oldja meg, ha jobb írókat, jobb grafikusokat, jobb programozókat dobálnak a problémára. A helyzetet inkább az lendítheti előre szerinte, ha új játékmechanikai módszereket találunk ki, illetve felújítunk kipróbált, de elfelejtett mechanikai megoldásokat. Példaként az Ico kézfogós részét, a Mirror’s Edge által újra felfedezett szabad mozgást, vagy a kilencvenesek végén, kétezresek elején elkoptatott lopakodósjátékokat hozza.
Kettő Jó dolog a MAME emulátor - írja Jason Scott - de igazából nem azt az élményt adja vissza, amit a daliás időkben a régi játékok nyújtottak. Túl tökéletes, túl kilúgozott, túl steril az emulátorok képe, hangja. Ellenpéldának a Vector Dreams-t hozza, amin ugyan csak az Atari vektoros játékait futottak, azok viszont megkapó hűséggel. A kijelzők beégettségétől a tápegység zaján keresztül egy maréknyi beállítás szolgálta a programban a korhű élmény beállítását. (Lenyúlva Jason linkjét, itt a tévés rész kibontva.)
Három A régi flame is flame, így jött szembe egy 2006-os Scalzi bejegyzés arról, hogy miért nincsenek jó videojáték-kritikusok az egyébként is szemlézők (reviewer) által uralt játékos sajtóban. Az író túl fiatalnak tartja a játékot mint műfajt és magasnak a kerítést, mert a játékkritikához játszani is kell tudni. Illetve mond valami olyasmit, hogy a játékok körül nincs igazából emberi történet, kivétel a görög dráma alapjául is alkalmas Daikatana sztorit és néhány hasonló esetet. Néhol nehéz vele egyetérteni, de jó szöveg.
Három és fél A Scalzi szöveghez a Blasphempous Geometries cikksorozat legújabb tagjáról jutottam, ahol épp most jelentette be Jonathan McCalmont, hogy a ezentúl nem SF témákról, hanem videojátékokról fognak szólni az írásai. Aki eddig nem követte, itt az idő felvenni a feedolvasóba.
Négy Holnap este lesz Pécsen a Narratívák 7. - Elbeszélés, játék és szimuláció a digitális médiában kötet bemutatója. Thomka Beátával és Fenyvesi Kristóffal Müllner András, az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének oktatója fog beszélgetni. Utána pedig a pécsi egyetem interkatív videóval foglalkozó hallgatói mutatják be installációikat. (Permalinket nem leltem)