Biztos mondtam már, hogy lenyűgözőnek tartom azt, hogy az emberek játszanak. Shamus Young például egy városgenerátor programot legózott össze, szigorúan tartva magát a projekt elején lefektetett szabályokhoz. A városkép majdnem minden eleme procedurálisan generált, azaz a szoftver csak a léterhozásukhoz szükséges szabályokat tudja, minden mást futtatáskor számol ki.
A lenti demó elkészítése körülbelül ötven órájába került Youngnak. A történetben nem is a videó az igazán érdekes, az egyszer megnézve szép, aztán az ember továbbkattint róla. Az igazi csoda az a tucatnyi blogbejegyzés, amiben elmeséli a Pixelváros keletkezését, a rossznak bizonyuló döntéseket, javításokat. Ezekben lehet megfigyelni a játékot magát.
Az integrált, grafikai teljesítményből átmenő jegyet csak tévedésből kapó vasamon szörnyű lassú a Pixel City. Na nem mintha ez lenne a lényeg. Azért a Techbázis tesztvasán megnézem még.